شهدای میرسالاری
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 113
:: بازدید ماه : 1200
:: بازدید سال : 4492
:: بازدید کلی : 104112
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
جمعه 15 / 6

 

سردار شهید سید عبدالحسین صحراییان

در عبیر افشان بهار 1338 کودکی از نوادگان سبز رسالت و از سلالۀ سادات نور دیده به جهان گشود و شهر قهرمان پرور جهرم با قدوم مبارک او، غرق عطر و ترانه گردید. او را به افتخار غلامی آقا عبدالله سید الشهدا(ع) ، عبدالحسین نامیدند.

سید عبدالحسین از اوان کودکی تحت توجهات پدر و مادری مهربان ، مبانی احکام را فرا گرفت و گلواژه های نماز و نیایش از لبهای آسمانی اش تلاوت گردید. وی در ششمین سال زندگی قدم در راه کسب علم و دانش گذاشت و پس از گذراندن دوران مختلف تحصیل با اخذ مدرک سیکل به تحصیلات خود پایان داد و به مارهای مختلفی اشتغال ورزید. وی هر چند که از ادامۀ تحصیل باز ماند اما در همنشینی و مصاحبت با علماء و فضلایی چون آیت الله حق شناس و دیگر اعاظم حوزۀ و دانشگاه ، توشه هایی گرانبها از علم ومعرفت برگرفت. روح متعالی او چندین سال قبل از انقلاب ، دل به پیری فرزانه بست و او را مقتدای خویش ساخت . در جریان انقلاب و حرکات توفندل امت اسلامی با تبعیت از فرامین این پیر نستوه ، در بسیاری از فعالیتهای انقلابی شرکت نموده و استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را حنجرۀ سرخ خویش فریاد کرد.

وی پس از پیروزی انقلاب جهت پاسداری و حراست از دستاوردهای انقلاب به خیل جان برکفان کمیتۀ انقلاب اسلامی پیوست و اندک زمانی بعد با تشکیل سپاه پاسداران به تنپوش سبز پاه ملبس شد و بدینسان رسماً به عضویت این نیروی خود جوش مردمی در آمد.

سردار شهید همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در هیأت اوّلین گروه اعزامی از جهرم به سوی عرصه های خون و مبارزه شتافت و خاک خونرنگ خوزستان را از عطر حماسه معطر ساخت . وی در ادامه در عملیات حصر آبادان شرکت کرد امّا با تحمل جراحت تیر و ترکش دشمن به اصفهان انتقال یافت . وی پس از بهبودی ، در واحد اطلاعات سپاه جهرم مشغول به خدمت گردید امّا شور و شوق و التهاب درونی شهید بار دیگر او را راهی جبه های نور علیه ظلمت ساخت و با عنوان مسؤول شناسایی در تیپ امام سجاد (ع) به انجام امور محوله پرداخت.

سردار شهید سید عبدالحسین صحراییان با عنوان فرماندۀ گردان در عملیات پیروز مندانۀ رمضان شرکت کرد وخاطراتی ماندگار از عشق و شور وحماسه از خود به یادگار گذاشت . روح ملکوتی این سردار رشید سرانجام در حنابندان غروب شلمجه به پرواز در آمد وپروازی ابدی را با بالهای بی نهایت خویش آغاز کرد . بیست و سوم تیرماه 1361 یادمان پرواز آسمانی اوست.




:: بازدید از این مطلب : 843
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه